Blog Zuzanny Andruczyk

KURS TURYSTYKI WYSOKOGÓRSKIEJ ZIMOWEJ

06.02 & 07.02.2016 – dwa pierwsze dni kursu

Wczorajszy dzień (06.02) obfitował w „dupozjazdy”, czyli w naukę hamowania czekanem w różnych sytuacjach. Dzisiaj natomiast praktykowaliśmy chodzenie w rakach i walczyliśmy zawzięcie z halnym (70km/h!). Warunki nie przeszkodziły nam we wspinaczce po pokrytych lodem skałach, raki i czekan nie zawiodły, a ja nie mogę doczekać się już jutrzejszego dnia!

08.02.2016 – dzień trzeci

Dzisiaj mieliśmy wspiąć się na Kościelca, jednakże koszmarne warunki (halny i padający śnieg) niestety pokrzyżowały nasze plany. W związku z tym ćwiczyliśmy asekurację lotną trawersując po grani, po czym zeszliśmy z Karbu do Czarnego Stawu Gąsienicowego praktykując przy tym hamowanie czekanem. Reasumując, kolejny ciężki, ale równie genialny dzień w górach!

Czego uczy kurs turystyki wysokogórskiej zimowej? (źródło HardRock Szkoła Wspinaczki – z nimi byłam na kursie)

Nauka chodzenia w rakach, hamowanie upadków i samoasekuracja czekanem, stanowiska w śniegu i lodzie. Podstawowe węzły, zastosowanie liny. Poruszanie się w terenie śnieżno-skalno-lodowym, stanowiska asekuracyjne i zjazdowe w śniegu i lodzie. Podstawy profilaktyki i ratownictwa lawinowego, budowanie jamy śnieżnej. Nauka asekuracji lotnej – wycieczka w terenie wysokogórskim (np. Świnica, Zadni Granat, Żółta P.).

Kurs był dla mnie idealnym treningiem przed wyprawą na Mont Blanc, polecam każdemu kto chciałby wybrać się na ten szczyt!

This slideshow requires JavaScript.